دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار مرجع تخصصی نرم افزار
دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار مرجع تخصصی نرم افزار

اشنایی با سخت افزار های شبکه

  کارت شبکه
کارت شبکه جهت اتصال کامپیوتر به شبکه محلی در سرعت های ۱۰۰،۱۰و۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه بکار میرود . با پورتهای Rj-۴۵ و BNC برای شبکه های مبتنی بر کابل مسی و با پورت فیبر نوری جهت ارتباط با فیبر نوری استفاده می شود . کارخانه های مختلفی این نوع کارت ها را با قیمت های مختلف و امکانات متنوع تولید می کنند .

  

هاب سوئیچ شبکه
قلب هر شبکه مبتنی بر روش استار را هاب سوئیچ تشکیل میدهد . سوئیچ های لایه ۲ با تعداد پورت ۵ ، ۸ ، ۱۶ ، ۲۴ و گاهی ۳۶ و ۴۸ پورت نیز تولید می شوند . امروزه سرعت آنها معمولاً ۱۰/۱۰۰ و یا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است .

سوئیچ ها دارای پورتهایR j- ۴۵ و یا فیبر نوری و یا ترکیبی از هر دو هستند . در دو نوع رومیزی و رکمونت و یا رومیزی با قابلیت رکمونت جهت نصب در رکهای ۱۹ اینچ استاندارد وجود دارند . سرعت سوئیچ کردن از مهمترین مشخصات یک سوئیچ است . متناسب با نیاز و طراحی شبکه ، سوئیچهای مختلفی با پورتهای متنوع در بازار بفروش می رسند . شرکت های معدودی سوئیچ جایگزین در مدت زمان گارانتی به شما ارائه می دهند که بدین وسیله می توانید شبکه خود را همواره بر پا نگه دارید . مدت زمان گارانتی سوئیچ ها معمولا بین ۱ تا ۳ سال است .

سوئیچ های مدیریتی
برای کنترل و نگهداری شبکه های بزرگ و یا شبکه هایی که نیاز به پهنای باند زیاد و کنترل شده دارند نیاز به استفاده از سوئیچهای مدیریتی داریم . با اینگونه سوئیچها می توان تنظیمات متنوعی از قبیل پهنای باند ، شبکه های مجازی ، کنترل و گزارشات ترافیکی شبکه و … را انجام داد از مشخصاتی که تقریبا در تمام آنها مشترک است می توان به رکمونت بودن ، بدنه فلزی ، تعداد ۲۴ پورت به بالا ، امکان افزودن چندین نوع ماژول برای کاربردهای مختلف ، خروجی پورت سریال برای مدیریت مستقیم ، امکان مدیریت از طریق وب ، دارا بودن نرم افزار مدیریتی ، پاورهای اینترنال ، پاورهای زاپاس و قیمت بسیار بالا نسبت به سوئیچ های رایج اشاره کرد . هنگام استفاده از چنین سوئیچ های گران قیمتی باید تمهیدات لازم از نظر برق و ارت در سیستم شبکه شما پیش بینی گردد . سرعت سوئیچ کردن داخلی و همچنین حجم دیتای انتقالی در زمان واحد از جمله مشخصات مهم سوئیچها وتعیین کننده قیمت آنها می باشد . برخی از این سوئیچ ها امکان کار در لایه ۳ شبکه و یا یالاتر را نیز دارند . جهت اتصال چنین سوئیچ هایی به یکدیگر از سوئیچ های مرکز ی خاصی (Core) با توان تبادل دیتای بالا استفاده می شود .

.: ماژول سوئیچ
ماژولها قطعاتی سخت افزاری هستند که به سخت افزار اصلی متصل شده و امکاناتی را بسته به نیاز شبکه به آن اضافه می نمایند . به سوئیچهایی که دارای ورودی برای نصب ماژول هستند سوئیچهای ماژولار گفته می شود. هر خانواده ای از سوئیچها می توانند از یک تا چندین ماژول داشته باشد و کارخانه های مختلف ماژولهایی با کاربردهای متفاوت برای سوئیچهای خود عرضه می کنند . هر ماژول می تواند چندین پورت یکسان یا متفاوت داشته باشد . جدیدترین ماژولها ماژولهای SFB یا Mini GIBIC هستند که انواع پورتهای گیگا بیت بر روی فیبر نوری و کابل مسی ارائه می کنند . سوئیچ ماژولار این امکان را به طراح شبکه می دهد تا بتواند چندین نوع مدیا را در کنار هم داشته باشند . انتخاب ماژول نیاز به اطلاعات لازم در خصوص انواع مدیا و فواصل و سرعتهایی که ارائه می کنند دارد . ماژول های یک خانواده سوئیچ قیمت های بسیار متفاوتی دارد .

.: کی وی ام سوئیچ
این دستگاه امکان کنترل ۲ ، ۴ ، ۸ یا ۱۶ دستگاه کامپیوتر را از طریق یک مانیتور و یک موس و یک کیبرد می دهد . معمولاً در رک برای کنترل چندین سرور به کار می رود که باعث کاهش هزینه می شود . بعضی از انواع آن بهم مرتبط شده و تا ۲۵۶ کامپیوتر یا بیشتر را نیز می توانند ساپورت کنند . یک مورد استفاده فراوان آن مربوط به اسمبل کنندگان و تعمیر کاران کامپیوتر می باشد .

.: پرینت سرور
می توانید ۱ یا ۳ دستگاه پرینتر را توسط پرینت سرور در اختیار همه کاربران شبکه بطور همزمان قرار دهید . پرینت سرور مستقیماً به سوئیچ
شبکه متصل می شود . مزیت آن بر Print Sharing اینست که توان سرور یا دستگاه دیگر را بکار نمی گیرد ، ویروسی نمی شود ، هنگ نمی کند و خطای کاربر باعث از کار افتادن سرویس چاپ کاربران دیگر نمی شود . یک دستگاه لازم برای شبکه های بزرگ است .
.: اینترنت سرور
با اتصال مستقیم این دستگاه به سوئیچ شبکه همه کاربران می توانند بشرط داشتن مجوز از سرویس اینترنت استفاده کنند . ۱ یا ۲ مودم اکسترنال را می توانید با دو خط تلفن به ۲ سرویس دهنده اینترنت متصل شوید . از امکانات دیگر دستگاه :

.: دوربین شبکه ، اینترنت
هنگامی که این نوع دوربین ها را به سوئیچ شبکه متصل می کنید تمام کاربران شبکه به شرط داشتن محوز می توانند تصویری را که این دوربین ها ارسال می کنند مشاهده نمایند . امکان کنترل ۱۶ دوربین همزمان وجود دارد لنز آن قابل تنظیم است و برخی انواع آن صدا برداری و یا عملیات چرخش و زوم را نیز انجام می دهند . سرعت آن تا ۳۰ فریم بر ثانیه و حداکثر دقت ۴۸۰×۶۴۰ می باشد .

.: روتر
شبکه ها را روترها (مسیر یابها ) به هم متصل می کنند .تمام دنیا توسط روترها به هم متصل شده و بدین صورت شبکه اینترنت شکل گرفته است . این دستگاهها کارکرد پیچیده ای داشته و نیاز به تنظیمات نرم افزاری دارند . برخی از آن قابلیت نصب ماژول دارد و امکانات مختلفی توسط این ماژولها به آنها افزوده می گردد . پرفروش ترین روترها در بازار ایران ساخت شرکت سیسکو سیستمز می باشد . بسته به قدرت مدیریت و انتقال داده ها وامکانات ، قیمتهای متفاوتی دارند . هر روتر حداقل دارای یک پورت LAN جهت اتصال به شبکه محلی و یک پورت WAN جهت اتصال به شبکه دور دست می باشد.

.: ماژول روتر
قطعه سخت افزاری که درون روتر قرار می گیرد و امکانی خاص را به آن اضافه می کند . هر خانواده ای از روتر ، ماژولهای خاص خود را دارد که برای آن روتر طراحی شده است . بعنوان مثال ماژول NM۱۶AM شانزده مودم آنالوگ را به روترهای سیسکو اضافه می نماید . متناسب با نوع ماژول قیمتهای متفاوتی از ۵۰ دلار تا چند هزار دلار دارند .

.: کارت شبکه USB
با استفاده از این رابط کوچک می توان کامپیوتر را از طریق پورتUSB به شبکه متصل نمود . این دستگاه زمانی کاربرد دارد که کامپیوتر ما فاقد کارت شبکه باشد . انواع USB۱.۱ و USB ۲.۰ در بازار وجود دارد .

.: مدیا کانورتر فیبر نوری
برای انتقال داده ها از کابلهای شبکه به فیبر نوری بکار می روند . دارای سرعت ۱۰۰ مگا بیت و هزار مگا بیت می باشند و بسته به مسافت و سرعت با انواع خروجی های SX,FX و LX ارائه می شوند . بطور معمول دارای یک پورت برای اتصال به کابل شبکه و یک پورت برای اتصال به فیبر نوری می باشند . نوع پورت فیبر نوری آن باید متناسب با کانکتورهای بکار رفته در شبکه انتخاب شود . جهت کار نیاز به منبع تغذیه دارند . اگر بخواهیم سوئیچی را که فاقد پورت فیبر نوری است به فیبر نوری وصل کنیم از مدیا کانورتر استفاده می کنیم .

.: مالتی پورت
اگر تعداد پورتهای یک دستگاه کامپیوتر یا سرور کافی نباشد می توان از مالتی پورت برای افزایش این پورتها بهره گرفت . این مالتی پورتها دارای دو نوع اینترنال و اکسترنال می باشند و ۴ پورت ، ۸ پورت و ۸ پورت قابل افزایش تا ۳۲ پورت آن وجود دارد . بیشترین کاربرد آن در ICT مربوط به اتصال چندین دستگاه مودم به یک سرور برای راه اندازی یک ISP کوچک یا یک شبکه اینترانت می باشد . اما در صنعت کاربردهای فراوانی دارد مانند کنترل دستگاههای CNC و سایر دستگاههایی که باروتکل های استاندارد سریال مانند RS۲۳۲ کار می کنند . بر روی هر دستگاه کامپیوتر می توان تا ۱۲۸ پورت سریال توسط این مالتی پورتها ایجاد کرد . سرعت انتقال دیتا عامل مهم تفاوت قیمت در مالتی پورت است .

.: گیت وی VOIP
Gateway می تواند سرویس تلفنی انتقال صدا بر روی خطوط دیتا را به ما ارائه کند . دارای دو نوع پورت FXS برای انتقال دیتا به صورت داخلی و FXO برای اتصال به تلفن یا گوشی تلفن معمولی هستند . هنگامی که بین دو مکان خطوط انتقال دیتا برقرار است می توان بدون هیچ گونه مزاحمتی خطوط تلفنی را نیز با استفاده از همین خطوط دیتا انتقال داد . بدین شکل می توانید یک خط تلفن را از تهران به مشهد انتقال دهیم . مورد استفاده آن را می توان در مراکزی که کارت تلفن اینترنتی عرضه می کنند دید .

.: IP تلفنی
این نوع گوشی های تلفن مستقیما به سوئیچ شبکه وصل می شوند و IP خاصی برای آنها تعریف می شود و می توانند تحت شبکه مانند یک تلفن معمولی کار کنند.پیش بینی می شود تلفن های آنالوگ فعلی در آینده ای نزدیک جای خود را به IP تلفن خواهند داد .

کارت شبکه وایرلس
برای داشتن یک شبکه وایرلس فقط کافی است بر روی هر کامپیوتر یک کارت شبکه وایرلس نصب کنید . قابل توجه اینکه نیاز به نصب هیچ دستگاه دیگری ندارد . این کارتها با سرعتهای ۱۱ ، ۲۲ ، ۵۴ و ۱۰۸ مگابیتی کار می کنند و متناسب با شرایط محیط سرعت انتقال دیتای آنها تغییر می کند . در محیط های بسته داخل ساختمان نهایتا تا ۱۰۰ متر و در فضای باز بدون مانع در حدود ۳۰۰ متر برد دارند . با تعویض آنتن می توان برد آنها را تقویت نمود .

اکسس پوینت
اکسس پوینت یک شبکه وایرلس را به یک شبکه محلی متصل می کند. دارای یک پورت Rj – ۴۵ برای اتصال به سوئیچ شبکه و آنتن برای اتصال به شبکه بی سیم است . برخی انواع آن که دارای حالت بریج نیز هستند می توانند بین دو شبکه محلی که با هم فاصله دارند اتصال برقرار نمایند . در حالت رپیتر سیگنال را جهت مسافت بیشتر تکرار می کنند .

.: بریج وایرلس
پل هایی که بین شبکه های محلی با امواج بی سیم ارتباط برقرار می کنند . این نوع بریج ها با آنتن های مختلف می توانند تا ۵۰ کیلومتر مسافت را نیز پشتیبانی نمایند . فرکانس کاری آنها معمولا ۲/۴ یا ۵/۸ گیگا هرتز است که فرکانس آماتوری بوده و نیاز به مجوز ندارد . برای نصب در فضای آزاد طراحی شده و قابلیت کار در دمای بالا و پائین را دارند . بدنه دستگاه بصورت ضد آب برای جلوگیری از نفوذ باران ، طراحی شده است . توابع امنیتی نیز برای کد کردن اطلاعات و محافظت از داده ها بر روی این بریج ها وجود دارد . دستگاهی به نام POE همراه این دستگاه عرضه می شود که عملیات برق رسانی با ولتاژ پایین از طریق کابل شبکه را به این دستگاه از داخل ساختمان فراهم می کند . این بریج ها با گیت وی ها ترکیب شده و برای انتقال خطوط تلفن به مناطق دور دست یا فاقد امکانات بکار می روند .

آنتن های داخل ساختمان
اگر قدرت انتشار یا Gain آنتن کارت شبکه یا اکسس پوینت شما کافی نباشد می توانید از آنتن های قویتر بیش از ۵dbi استفاده کنید . این آنتن ها در دو نوع Omin با زاویه انتشار ۱۸۰ درجه و Flat برای انتشار جهت دار عرضه می شوند .

.: آنتن های Omni
آنتن های میله ای شکل که قابلیت انتشار امواج را در همه زوایا دارند . این آنتن ها با بست های مخصوص جهت اتصال به دکل یا پایه و همراه با محافظ برق گیر برای انتقال الکتریسیته ناشی از رعد و برق به زمین عرضه می شوند . همچنین امکان نصب این آنتن ها بر روی انواع بریج Outdoor استاندارد وجود دارد و در قدرتهای ۸dbi تا ۱۵dbi تولید می شوند . سطح آنها با پوشش فایبر گلاس پوشیده است .

.: آنتن های پارابولیک
آنتن های جهت دار جهت انتقال امواج به مسافتهای دور دست به علت سطح مشبک این آنتن ها وزن آن سبک بوده و بادگیر نمی باشند . در قدرتهای مختلف ۲۴dbi ، ۲۷dbi ، ۳۰dbi عرضه می شوند . برای انتقال خطوط مخابراتی نیز از این نوع آنتن ها استفاده می شود .

.: آنتن های مسطح
سطح این آنتن ها مسطح بوده و با زاویه انتشار مختلف ساخته می شوند . همراه با بست های مخصوص جهت اتصال به دکل یا پایه و همراه با محافظ برق گیر برای انتقال الکتریسیته ناشی از رعد و برق به زمین عرضه می شوند . همچنین امکان نصب ای آنتن ها بر روی انواع بریج Outdoor استاندارد وجود دارد و در قدرتهای ۱۵dbi تا ۱۸dbi تولید می شوند . سطح آنها فایبر گلاس است .

.: آنتن های یاگی
آنتن شاخه ای جهت دار مانند آنتن های تلویزیون که بر روی بام نصب می شوند . این آنتن ها با پایه های مخصوص جهت اتصال به دکل یا پایه و همراه با محافظ برق گیر برای انتقال الکتریسیته ناشی از رعد و برق به زمین عرضه می شوند . همچنین امکان نصب این انتن ها بر روی انواع بریج Outdoor استاندارد وجود دارد و در قدرتهای ۱۸dbi تا ۲۰dbi تولید می شوند. سطح آنها جهت جلوگیری از یخ زدن با پوشش فایبر گلاس پوشیده شده و آنتن بشکل یک استوانه درآمده است .

.: فکس مودم های اینترنال
کارت فکس مودم PCI با سرعت ۵۶ کیلو بیت بر ثانیه . معمولاً دارای توابع V.۹۲ هستند و می توانند خط تلفن را در هنگام ارتباط با اینترنت اشغال نکنند . بعلت قیمت کم پرفروشترین نوع مودم در بازار هستند . سیستم نشان دهنده شماره مخاطب فقط در برخی از آنها وجود دارد .

فکس مودم های سریال
فکس مودم هایی با قابلیت اتصال به پورت های سریال دستگاه کامپیوتر . علی رغم کیفیت خوب آنها به علت پیشرفت تکنولوژی کم کم از رده خارج شده و فکس مودم های USB جایگزین آن می شود . سرعت آنها ۵۶Kbps و برخی از آنها توابع V.۹۲ را پشتیبانی می کنند .

.: فکس مودم های USB
فکس مودم های بسیار سریع و کامل که در عمل می توانید تفاوت سرعت آن زا نسبت به سایر فکس مودم ها احساس کنید . سرعت آنها ۵۶Kbps و امکان پشتیبانی از V.۹۲ را دارند . برخی از آنها دارای خروجی صدا بوده و هنگام نصب به دستگاه در هر زمان توسط ویندوز شناسایی و راه اندازی می شوند . همچنین نیاز به منبع تغذیه جداگانه ندارند . چراغ های نشانگر وضعیت مودم و ارتباط را کاملاً نشان می دهد .

.: دوربین دیجیتال
دوربین های دیجیتال امروزه با دقت های ۴ مگا پیکسل به بالا عرضه می شوند . معمولاً ۸ یا ۱۶ مگا بایت حافظه داشته و می توانند تعداد زیادی عکس با دقتهای مختلف در خود ذخیره کنند . البته توسط کارتهای حافظه می توان گنجایش حافظه آنها را افزایش داد و در دو نوع عمده با سنسور CMOS و سنسور CCD تولید می شوند که سنسور CCD دارای کیفیت بسیار بالاتری است . همچنین امکان فیلم برداری بصورت محدود همراه با صدا نیز به آنها اضافه شده است . برخی از آنها امکان استفاده بصورت وب کم را نیز دارند . دو نوع زوم دیجیتال و اپتیکال می توانند داشته باشند که زوم اپتیکال قیمت دوربین را افزایش می دهد . امکان کپی انواع فایل بر روی این دوربینها جهت حمل و انتقال به کامپیوترهای دیگر وجود دارد . همچنین خروجی تلویزیون نیز دارند . همه آنها دارای صفحه نمایشگر رنگی جهت دیدن تصاویر
هستند و با پورت USB به کامپیوتر متصل می شوند .

.: وب کم
اگر دوربین وب کم داشته باشید می توانید در شبکه محلی یا اینترنت ارتباط تصویری زنده داشته باشید . برنامه های Chat مانند Yahoo Messenger امکان ارتباط تصویری را توسط وب کم فراهم می کنند . دقت ۳۲۰ کیلو پیکسل آن دارای کیفیت بهتری است و می تواند تا ۳۰ فریم در ثانیه انتقال تصویر داشته باشد .
.: فلاش دیسک
جهت انتقال ، حمل و گرفتن پشتیبان از فایلهای خود می توانید از فلاش دیسکهای کوچک و سبک و زیبای USB استفاده کنید . نوع USB ۲.۰ آن سرعت بسیار بالایی دارد و در ظرفیتهای ۱۲۸ ، ۲۵۶ ، ۵۱۲ مگا بایت و یک گیگا بایت تولید می شوند . در ویندوزهای XP و ۲۰۰۰ نیازی به درایور و نصب ندارد و هنگام روشن بودن دستگاه می تواند وصل و قطع شود .

.: قفل USB
قفل USB می تواند قسمی از هارد شما را قفل کند بطوریکه آن قسمت از هارد دیسک شما فقط هنگامی دیده می شود که قفل به دستگاه متصل باشد . همچنین می تواند دستگاه را جهت جلوگیری از اتصال به اینترنت قفل کند . و یا راه انداز سیستم را قفل نماید . اندازه آن کوچک و قابل حمل در دسته کلید شما می باشد . هر شخص می تواند قفل مخصوص خود را داشته باشد .

.: هاب USB
اگر دستگاههای USB زیادی داشته و پورت یو اس پی کافی برروی کامپیوتر خود ندارید یا مایلید تعدادی پورت USB بر روی میز کار خود جهت دسترسی آسانتر داشته باشید می توانید از هاب USB استفاده کنید این هابها در انواع ۴ پورت و ۷ پورت و… تولید می شوند .

.: لینک USB
با این رابط می توان بین دو دستگاه کامپیوتر لینک ایجاد کرده و فایلها را بین دو دستگاه انتقال دهید . دو نوع USB۱.۱ و USB۲.۰ در بازاز وجود دارد که USB۲.۰آن دارای سرعت به مراتب بیشتری می باشد سبک ، کوچک و قابل حمل میباشد.

.: آداپتور بلوتوس
برای ارتباط بین کامپیوتر و دستگاه هایی که امکان بلوتوس دارند مانند برخی گوشی های موبایل یا برخی پرینترها استفاده می شود. در سه مدل با برد ۱۰ متری ، ۲۰ متری و ۱۰۰ متری عرضه می شود . بلوتوس پهنای باند کمی داشته و برای ارتباط کامپیوتر با دستگاههای جانبی و حذف کابلهای رابط طراح شده است . توسط این آداپتورها می توان وایرلس با پهنای باتد کم نیز بین دو کامپیوتر ایجاد نمود .

.: کارت حافظه
کارتهای حافظه امروز با ظرفیت های ۱۲۸ ، ۲۵۶ ،۵۱۲ مگا بایت و یک گیگا بایت عرضه می شوند. کارت های حافظه در دو نوع SD و MMC عرضه می شوند .که SD گر چه قیمت بالاتری دارد ولی دارای سرعت بیشتر و مصرف کمتری نسبت به MMC می باشد .

.: پایه دوربین عکاسی
جهت داشتن عکس با وضوح بهتر معمولاً دوربین بر روی سه پایه نصب می شود . این پایه های کوچک دوربین بصورت استاندارد بر روی دوربینهای دیجیتال نصب می شوند . همچنین در زمانی که با تایمر دوربین می خواهید از خودتان عکس بگیرید پایه دوربین تنظیم آنرا برای شما آسان می کند . اینایه ها تاشو و قابل حمل می باشد .

.: مینی کیبورد
کی بردهای کوچکی که جهت قرار گرفتن در رک های شبکه بکار می رود. چون کی بردهای معمولی نمی توانند براحتی بر روی سینی های متحرک رک ها قرار گیرند . این کی بردها به شما امکان می دهد بر روی یک طبقه کشویی رک ، موس و کی برد را در کنار هم داشته باشید کابل USB A-B
این نوع کابل رابط جهت اتصال دستگاههای جانبی دارای پورت USB مانند پرینتر ، اسکنر ، مودم و … به کامپیوتر استفاده می شود . طول
آن در حدود ۸/۱ متر است . یک نوع جدید آن قابلیت جمع شدن بصورت خودکار دارد و جهت حمل و نقل خصوصا همراه لپ تاپ بکار می رود .

.: مبدل USB به RS-۲۳۲
اگر نیاز به اتصال دستگاههای با پورت سریال به پورت USB کامپیوتر خود را دارید می توانید از این رابط استفاده کنید. که دو نوع پورت سریال نری و سریال مادگی آن در بازار وجود دارد .

.: اسپلایتر مونیتور
با این ذستگاه می توان خروجی یک کارت گرافیک را همزمان به چهار مانیتور منتقل کرد . در این حالت تمام مانیتورها یک تصویر را نشان می دهند . بیشترین کاربرد آن در نمایشگاه ها یا فروشکاه ها می باشد .

.: کانکتور شبکهRj – ۴۵
کانکتور های ۸ پین شبکه در توپولوژی استار برای اتصال کابلهای شبکه به دستگاهها استفاده می شود . مرغوبیت آن بستگی به روکشی دارد که بر روی پین های فلزی آن آبکاری شده است . بهترین روکش ۵۰ میکرون می باشد . این کانکتورها توسط ابزار پرس مخصوص به کابل شبکه متصل می شوند . اتصال این کانکتورها به کابل شبکه باید حتما طبق رنگ بندی استاندارد انجام شود . در دو نوع بدون حفاظ وبا حفاظ فلزی FTP ( برای نصب در محیطهای با نویز بالا و بر روی کابلهای حفاظ دار) موجود می باشند. نصب دستی این کانکتورها برای شبکه های مهم به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بجای آن باید از پچ کوردهای آماده و تست شده در کارخانه استفاده گردد .

.: کانکتور تلفن Rj – ۱۱
کانکتورR j – ۱۱ دارای ۴ یا ۶ پین فلزی است که بیشتر مصرف تلفنی و مخابراتی دارد . دربازار به فیش پاناسونیکی نیز معروف است . کابل مورد استفاده این کانکتورها کابل ۴ رشته تخت می باشد و برای نصب به کابل تخت نیاز به ابزار پرس ویژه ای دارد .

.: کاور کانکتور
کاور لاستیکی طراحی شده برای کانکتورR j- ۴۵ علاوه بر زیبا کردن کابل رابط اتصال کابل به کانکتور را محافظت کرده و مانع از ورود گرد و غبار به پورت نیز می شود . در دو نوع با روکش بر روی ضامن کانکتور و بدون روکش در رنگهای مختلف زرد ، سبز ، کرم ، نارنجی ، قرمز ، آبی ، مشکی و … عرضه می شود . نوع نرم آن مرغوبیت بیشتری دارد

نظرات 1 + ارسال نظر
ایوب یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 ب.ظ

ایوبم گوجه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد