دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار مرجع تخصصی نرم افزار
دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار مرجع تخصصی نرم افزار

راه های دسترسی به سویچ و روتر

Console  port:

هنگامی که یک device را برای بار اول خریداری می کنید هیچ تنظیمی روی آن وجود ندارد بنابراین تنها راه دسترسی به ios و configure کردن آ ن استفاده از پورت  console می باشد.

در این روش شما به کمک کابل Rollover روتر یا سوئیچ را به یک pc متصل و به کمک نرم افزار  Hyper Terminal با روتر یا سوئیچ ارتباط برقرار کرده  و آن را تنظیم می کند.

نکته :کابل Rollover کابلی است که یک سر آن دارای کانکتورRj 45جهت اتصال به پورت  Console و سر دیگر آن دارای کانکتور 9 pin جهت اتصال به  Com port کامپیوتر می باشد .

 

Telnet:

در صورتی که هنگام تنظیم کردن اولیه روتر ویا سوئیچ آدرسی (Ip address )رابه آن نسبت داده باشید براحتی می توانید در یک شبکه Tcp/Ip  به روتر یا سوئیچ دسترسی پیدا کرده و آن را تنظیم کنید. این ارتباط از طریق سرویس Telnet و استفاده از پروتوکل Telnet می باشد.

در صورت داشتن آدرس  IP Address روتر و یا سوویچ و همچنین فعال بودن امکان دسترسی از طریق Telnet می توانید با Telnet کردن به آنها تنظیمات مورد نظرمان را روی آنها اعمال کنید.

 

Auxiliary port :

در روش دوم یعنی استفاده از پورت Aux ،شما می توانید از راه دور با روتر و یا سوئیچ ارتباط برقرار کرده و آنها را تنظیم کنید .این ارتباط از طریق بستر مخابراتی  صورت می پذیرد.

به طور مثال با متصل کردن یک روتر به یک مودم  و ارتباط از طریق خطوط Dial up می توان به روتر دسترسی پیدا کرده و آن را تنظیم کنید.

   

Web Browser:

این ارتباط زمانی امکان پذیر خواهد بود که Device  جهت کار در شبکه TCP/IP آماده شده باشد. این بدان معنی است که دارای یک IP Address  باشد تا به کمک آن بتوان  WEB Page مربوطه را Browse  کنید.

 

TFTP:

یکی دیگر از راههای ارتباط بین تجهیزات با Tftp Server می باشد. بنابراین می توان با بهره گیری از این پروتکل تنظیمات سوئیچ را در جای دیگری در شبکه و در واقع در یک Tftp Server نگهداری کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
نیما شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:45 ب.ظ http://torancell.ir

شلام
لطفا واضح تر توضیح دهید
مچکرم

s...m شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:09 ق.ظ http://btwb.kbfob.com

برو گمشو کثافت
خاک تو سرمن که رمز وبلاگت دستم بود اما دستش نزدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد