دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار مرجع تخصصی نرم افزار
دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار مرجع تخصصی نرم افزار

استفاده ازگوشی اندروید به عنوان تراز

tarfand mobile اطلاع از تراز بودن سطوح توسط سیستم عامل آندروید

در سیستم عامل آندروید امکانی وجود دارد که به وسیله آن می توانید در گوشی ها و تبلت های دارای شتاب سنج، به تراز بودن افقی و عمودی سطوح مختلف پی ببرید. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این ادامه مطلب ...

اموزش هک کردن وبلاگ دربلگفا

DriverPack Solution نرم افزار بسیار خوبی میباشد که به منظور کمک در پیدا کردن و نصب اتوماتیک درایورهای هر قطعه سخت افزاری کامپیوتر شما طراحی شده است


تنها با یک کلیک به صورت خودکار اقدام به شناسایی و بررسی سخت افزارهای نصب شده بر روی کامپیوتر می کند، آخرین نسخه از درایورهای موجود را به صورت اتوماتیک یافته و نصب می کند و آن دسته از درایورهایی هم که به روز نیستند و برای ویندوزتان مشکل به وجود می آورد در یک لیست قرار می دهد. این مجموعه بسیار کامل که شامل اکثر قطعات سخت افزاری است آخرین به روزرسانی از انواع درایورها را در خود جای داده است. جهت دانلود نرم افزار شناسایی و نصب خودکار درایورها به ادامه مطلب بروید   



                                                                     

لینک دانلود در ادامه مطلب

قابلیت های کلیدی نرم افزار DriverPack Solution:
- نصب اتوماتیک درایورها تنها در چند دقیقه
- صرفه جویی در پول و زمان
- سازگار با انواع قطعات سخت افزاری کامپیوترهای متفاوت
- شامل آخرین نسخه از انواع درایورها
- به روزرسانی درایورهای نصب شده
- استفاده آسان
- دارا بودن درایورهای ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی
- پشتیبانی از ویندوز XP و Vista و ۷ (سون)
- رابط کاربری چند زبانه و شناسایی خودکار زبان سیستم
- دارای دو مد کاری ساده و پیشرفته (Expert)
- و …

 




 

خرید اینترنتی   DriverPack Solution:

در صورتی که دانلود این مجموعه برای شما امکان پذیر نیست، میتوانید آن را به صورت اینترنتی سفارش دهید:


http://s1.picofile.com/file/7778951933/527275257026075.pngوردمون یادمون می ره میریم از اونجا می گیریم (منظور همان forgot password است)

ادامه مطلب ...

دانلود بازی کانتر سورس (نسخه آویارا) - آپدیت 17 ژانویه 2012

 

دانلود بازی کانتر سورس (نسخه آویارا) - آپدیت 17 ژانویه 2012


Counter Strike Source 1.0.0.69 AviaRa Edition



 

ادامه مطلب ...

نکاتی در طراحی لوگو.اموزشی

 

نکاتی در طراحی لوگو

در این مقاله سعی داریم در زمینه طراحی لوگو و نکاتی که معمولاً به آنها توجهی نمی شود با شما صحبت کنیم به امید اینکه مورد توجه شما قرار گیرد

 

1- لازم نیست یک لوگو بگوید که آن سازمان چه کار می کند.

اگر برای یک رستوران لوگو طراحی می کنید اجباری نیست حتماً لوگوی شما به شکل یک غذا خوردنی باشد. یا برای کلینیک پزشکی وسایل پزشکی را نمایش دهد و ...  فقط به دلیل مرتبط بودن موضوع طراحی لوگو نباید شکل آنرا قربانی کنید.

لوگوی مرسدس بنز یک اتومبیل یا اجزایی از آن نیست یا لوگوی شرکت اپل یک کامپیوتر نیست.

   ادامه مطلب ...

نکاتی در طراحی لوگو

نکاتی در طراحی لوگو در این مقاله سعی داریم در زمینه طراحی لوگو و نکاتی که معمولاً به آنها توجهی نمی شود با شما صحبت کنیم به امید اینکه مورد توجه شما قرار گیرد 1- لازم نیست یک لوگو بگوید که آن سازمان چه کار می کند. اگر برای یک رستوران لوگو طراحی می کنید اجباری نیست حتماً لوگوی شما به شکل یک غذا خوردنی باشد. یا برای کلینیک پزشکی وسایل پزشکی را نمایش دهد و ... فقط به دلیل مرتبط بودن موضوع طراحی لوگو نباید شکل آنرا قربانی کنید. لوگوی مرسدس بنز یک اتومبیل یا اجزایی از آن نیست یا لوگوی شرکت اپل یک کامپیوتر نیست. از مشتری خود کمک بگیرید. شما به عنوان طراح لوگو باید به نیاز مشتری احترام بگذارید. بعضی مواقع آنها فقط یک لوگوی ساده و حرفه ای می خواهند تا فعالیت یا حرفه آنها در بین رقبا شناسایی شود بنابراین برای پرسیدن اینکه مشتری چه می خواهد شک نکنید. کاغذ را فراموش نکنید. امروزه طراحی لوگو بدون کامپیوتر غیر ممکن به نظر می رسد ولی استفاده از کامپیوتر به این معنی نیست که طرح هایی را که در ذهن دارید روی کاغذ امتحان نکنید و برای کشیدن طرح های اولیه روی کاغذ احتیاجی نیست که یک نقاش یا هنرمند ماهر باشید. فراموش نکنید که طرح هایی را که روی کاغذ می کشید هیچگاه نمی توانید روی کامپیوتر ابداع کنید. اگر با من موافق نیستید قلم و کاغذ بردارید و شروع به کار کنید. مد را فراموش کنید. اگر بخواهید کفش و لباس بخرید توجه به مد بد نیست چون بعد از مدتی باید آنها را دور بیندازید ولی لوگوی یک کمپانی یا سازمان چیزی نیست که مطابق مد روز طراحی شود بلکه باید با این دید که سالهای سال بدون تغییر زیبا و جذاب باشد طراحی شود و اگر غیر از این باشد و مجبور باشید هر چند وقتی مطابق مد طراحی خود را عوض کنید عملاً از هدف اصلی طراحی لوگو دور شده اید چون لوگو باید برای بیننده نام و اعتبار یک سازمان را تداعی کند و اگر مرتب لوگو عوض شود به مردم فرصت به خاطر سپردن نشان آن شرکت یا سازمان داده نخواهد شد. ابتدا از رنگ سیاه استفاده کنید. همیشه رنگ ها را بعد از اتمام طراحی به لوگو اضافه کنید. تشخیص ضعف های طراحی وقتی فقط با یک رنگ و به سادگی کشیده می شوند به مراتب ساده تر است. طرح مناسب را انتخاب کنید. طرحی که برای لوگوی خود انتخاب می کنید باید مناسب حال و هوای آن شخص، شرکت، سازمان یا سایت اینترنتی باشد. مثلاً اگر برای یک شرکت وکالت لوگو طراحی می کنید نباید اشکال طنز به کار ببرید یا اگر برای یک مؤسسه که در ارتباط با کودکان است لوگو طراحی می کنید استفاده از طرح های خیلی جدی جالب نیست. یک لوگوی ساده بهتر در ذهن می ماند. هر چه لوگوی شما ساده تر باشد به خاطر سپردن آن ساده تر است. و به خاطر داشته باشید هدف از طراحی لوگو این است که با یک نگاه در ذهن بیننده حک شود اگر به لوگوی سازمانهای بزرگی مانند میتسوبیشی، سامسونگ، BBC، ... دقت کنید متوجه می شوید که لوگوی آنها چقدر ساده است ساده بودن لوگو یک برتری دیگر هم دارد و آن این است که انعطاف پذیری شما در ابعاد لوگو بیشتر می شود و می توانیدلوگوی آن سازمان را در متن ها، تبلیغات و...مختلف استفاده کنید بدون اینکه جزئیات آن (در اثر کوچک شدن ) از بین برود. فقط یک چیز را بخاطر بیاورند لوگوی شما باید به گونه ای طراحی شود که فقط یک چیز را در ذهن بیننده تداعی کند آنهم یک سازمان است. پس این لوگو باید منحصر به فرد باشد تا در میان تمام زرق و برق ها و جذابیت ها خود نمایی کند و فقط یاد آور آن چیزی باشد که برای آن طراحی شده است

برتری های یک سرور اختصاصی

برتری های یک سرور اختصاصی

 

اگر وب سایت خود را روی یک سرور اختصاصی یا dedicated server مستقر کنید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید اما در نهایت متوجه خواهید شد که آنچه به دست آورده اید ارزش آن را داشته است.

هاستینگ اشتراکی (یعنی دو یا چند وب سایت روی یک سرور قرار داشته باشند) هر قدر هم که خوب مدیریت شود باز هم کاملاً مطمئن و پایدار نیست. ولی اگر از یک سرور اختصاصی استفاده کنید، می توانید آن را طوری مدیریت کنید که پارامترهایی مانند قابلیت اطمینان و پایداری سرور وب سایت شما در بهترین وضعیت باشد. در هاستینگ اشتراکی معمولاً مشکلاتی مانند اضافه بار ترافیکی، کدهای مخرب از طرف کاربران یا صاحبان سایت های دیگر (به خصوص کاربران مبتدی) و همچنین بسیاری بدافزارها و چیزهای دیگر که می توانند روی سروری که استفاده می کنید load شوند وجود دارند.

در یک سرور اختصاصی شما فقط نرم افزارهایی را که لازم دارید نصب می کنید که اما در یک سرور اشتراکی نرم افزارها و پکیج هایی که کاربران دیگر استفاده می کنند هم نصب شده است. و هر نرم افزار یا پکیجی که نصب می شود یک سری ریسک کارایی و امنیتی را به سرور اضافه می کند.

ماهیت پرارزش یک سرور اختصاصی این است که وابستگی شما را به هاست کاهش می دهد. تأخیرهای زمانی و هزینه های ناشی از آن را کاهش می دهد. شما به عنوان صاحب یک وب سایت اگر از یک سرور اختصاصی به عنوان هاست استفاده کنید، آنگاه از تأخیرهای زمانی و هزینه های احتمالی ناشی از آن جلوگیری خواهید کرد. با یک سرور اختصاصی به عنوان هاست می توانید تقاضای کاربران خود را بدون تأخیر و مشکل پاسخ دهید، در حالیکه این کارایی روی یک سرور اشتراکی امکان پذیر نیست. قابلیت اطمینان بالا و پشتیبانی سریع از کاربر برای کسب و کار شما حیاتی است و هر چه کار خود را بیشتر توسعه دهید این نیاز بیشتر خود نمایی می کند. در یک کسب کار موفق قابلیت اطمینان بالا می تواند به پیشرفت و شهرت آن کمک کند.

برای افرادی که طراحی وب سایت و گرافیک انجام می دهند، یک وب سایت اختصاصی بسیار باارزش است. یک سرور اختصاصی می تواند درآمد زیادی برای استودیوی طراحی شما داشته باشد نه فقط برای تسهیلاتی که به عنوان هاست در اختیار مشتری خود قرار می دهید بلکه به عنوان یک طراح می دانید که درآمد شما به قابلیت اطمینان و کارایی شما بستگی دارد. اگر به سرور خود دسترسی 24 ساعته داشته باشید آنگاه می توانید وب سایت مشتریان خود را در کمترین زمان ممکن update کنید یا مشکلات آنها را رفع کنید یا به عبارت دیگر به این روش پول را در استودیوی طراحی وب خود نگه داشته اید. در دسترس بودن باعث می شود نسبت زحمت به هزینه شما کاهش یابد. و پس از مدتی متوجه می شوید که مشتریان شما رو به افزایش خواهند گذاشت.

لزوم داشتن یک سرور اختصاصی زمانی احساس می شود که آمار بازدید کنندگان و پهنا باند مصرفی شما رو به افزایش می گذارد و متوجه می شوید که دانلود یک فایل نه چندان پرحجم زمان زیادی طول می کشد. نتیجه این وضعیت این است که کاربران شما منتظر نمی مانند و وب سایت شما را ترک می کنند. کافیست تعداد کاربرانی که روزانه به خاطر مشکلات سرور خود از دست می دهید و درآمدی که به این صورت از دست می دهید را حساب کنید به زودی خواهید فهمید که هزینه یک سرور اختصاصی کمتر از درآمدی است که به این دلیل از دست می دهید.

اگر به وب سایت خود به عنوان یک حرفه برای کسب و کار و امرار معاش نگاه می کنید باید بدانید که باز شدن سریع یک صفحه و همیشه در دسترس بودن باعث دلگرمی بازدید کنندگان خواهد شد و مشتریان شما احتمالاً در بین این بازدید کنندگان خواهند بود بنابراین شانس فروش یا بازاریابی شما بالا می رود. و این مشتریان که از شما راضی هستند درباره قابلیت اطمینان بالای آن به دیگران خواهند گفت و برای شما مشتریان جدید خواهند فرستاد که نتیجه آن فروش بیشتر با سعی کمتر است.

اگر درباره کسب و کار اینترنتی خود جدی هستید پس باید یک سرور اختصاصی داشته باشید.

چالش های اصلی تجارت اینترنتی

10 چالش اساسی تجارت اینترنتی

 

اگر می خواهید یک کسب و کار اینترنتی سود ده راه بیندازید باید از بعضی اشتباهات رایج جلوگیری کنید. در این مقاله 10 تا از اشتباهاتی را که مانع ازموفقیت افراد تازه کار (و حتی بعضی از قدیمی ها) را که مانع از قدرت گرفتن آنها می شود بیان می کنیم.

این مشکلات همانند باری است که بر دوش کسب و کار شما لنگر انداخته ولی از وجود آنها خبر ندارید. دارندگان کسب و کار اینترنتی باید افرادی سمج و پرکار باشند و رد عین حال دیدی فراگیر داشته باشند. نکاتی که در اینجا بیان می کنم به شما کمک می کند تا جلوی بعضی از این مشکلات را بگیرید.

 

1- تأخیر

وب سایت یا وبلاگی که برای مدتها بدون تغییر می ماند برای ارائه یک کسب و کار اینترنتی حرفی برای گفتن ندارد. اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی داشته باشد باید یک برنامه و سیستم مدیریت زمان متناسب با آن داشته باشید. الویت بندی کنید و لیستی از کارها که باید روزانه انجام شوند را برای خود داشته باشید و مطابق آنها عمل کنید.

نکته: در صفحات خود محلی برای نظر خواهی قرار دهید زحمت زیادی ندارد ولی کارکد آن فوق العاده است.

 

2- کوشش برای رسیدن به اوج

شما هیچگاه نمی توانید بگوید وب سایت یا محصول بی عیب و نقصی دارید. خوب حال چه باید کرد؟ مهم نیست! این مهم است که خیلی زود سایت خود را به وب سایتی زنده تبدیل کنید. بهینه سازی یک وب سایت بسیار خوب است ولی نباید مانع از به روز کردن وب سایت شما بشود.

نکته: اگر وب سایت خود را روزانه Update کنید هر چند تغییرات کمی اعمال کنید بهتر است، تا اینکه هر از چند گاهی تغییرات اساسی اعمال کنید. موتورهای جستجو هم وب سایتی را که روزانه Update می شود بیشتر می پسندند.

 

3- دور ریختن پول

این نکته بسیار مهم است به خصوص اگر پول زیادی برای خرج کردن ندارید. معملاً نیمی از هزینه هایی که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی انجام می شود بیهوده است. مثلاً شما برای شروع به فضا یا پهنای باند زیادی احتیاج ندارید یا لازم نیست اول کار یک  سرور اختصاصی داشته باشید. در اینترنت خدمات مجانی بسیاری می توانید پیدا کنید. بنابراین به جای اینکه با احساس خود پول خرج کنید بهتر است تحقیق کنید و فکر کنید در آینده ای نزدیک هزینه های ضروری زیادی خواهید داشت و یک کسب و کار اینترنتی زمان زیادی برای رونق لازم دارد.

نکته: در انجمن ها و تالارهای گفتگو می توانید  اطلاعات نایابی پیدا کنید، که به شما در تصمیم گیری درست کمک زیادی خواهد کرد.

 

4- به اندازه کافی خرج نکردن

متاسفانه باید کمی پول خرج کنید. در ابتدای راه نیاز به پول زیادی ندارید ولی پس از مدتی هزینه های شما بالا خواهد رفت.

برای شروع به یک  نام دومین، یک هاست و سیستم پاسخگویی شبانه روزی احتیاج دارید که البته این روزها قیمت ها بسیار به صرفه هستند. اما اگر بتوانید یک نام دامنه موجود و فعال را بخرید در زمان و هزینه خود صرفه جویی قابل توجهی کرده اید. یکی از کارهایی که به رشد سایت شما کمک زیادی می کند قرار دادن لینک سایتتان در وب سایت های دیگر است لینک های متنی هزینه های زیادی ندارند و گاه مجانی هستند با این کار هزینه های زیادی نپرداخته اید ولی رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو بالاتر برده اید.

نکته: قسمتی از درآمد خود را برای سرمایه گذاری جدا کنید و آن را صرف پیشرفت وب سایت خود کنید از نتیجه آن لذت خواهید برد.

 

5- بازار اشتباه

در این مورد باید کمی زیرکی به خرج دهید. ممکن است مخاطبان زیادی برای وب سایت خود فراهم کنید ولی آیا این مخاطبان اهل پول خرج کردن هستند؟

بنابراین باید ابتدا درباره بازاری که می خواهید در آن فعالیت کنید تحقیق کنید. و بازاری باارزش بیابید. بازاری که شلوغ باشد ولی کسی در آن اهل پول خرج کردن نباشد یا اصلا پولی برای خرج کردن نداشته باشد ارزش چندانی ندارد.

 

6- افزایش مهارت ها

شما همیشه باید در حال یادگیری و افزایش مهارت باشید. آموزش ضروری است. اگر مهارت های حرفه ای و علم جدید را نیاموزید در گرداب روزمرگی گیری می کنید.

نکته: هر روز زمانی را برای افزایش اطلاعات خود درباره اینترنت، تجارت الکترونیک و ... مشخص کنید و از آن استفاده کنید. اگر هر روز یک نکته جدید بیاموزید به مرور به قدرتی در دنیای اینترنت تبدیل خواهید شد.

 

7- همه کار را خودتان به تنهایی انجام دهید.

شما می توانید همه کار را به تنهایی انجام دهید ولی کار برای شما سخت تر می شود و در برابر بحران ها آسیب پذیرتر هستید. هر فعالیت اینترنتی لزوما احتیاج به تلاش و سختی زیاد ندارد مثلاً تالارهای گفتگوی پربازدید منبع پرسودی برای کسب درآمد هستند و اگر بتوانید یک تالار بسازید و به صورت گروهی روی آن کار کنید و آن را رواج دهید درآمد مناسبی خواهید داشت.

نکته: ازتالارهای گفتمان موفق بازدید کنید و فرصت هایی را که در اختیار دارند بررسی کنید.

 

8- به دنبال پول کم باشید.

آیا می خواهید با فروش های 20 دلاری ثروتمند شوید؟ پس سعی کنید کالاها و خدمات با کیفیت و قیمت بالاتری عرضه کنید تا با فروش کمتر سود بیشتری ببرید.

نمی دانید که کالا یا خدمات خود را خواهید فروخت یا نه اما می توانید سعی کنید. سعی نکنید هر کالایی را بفروشید چون پول بیشتری به دست آورید. درستی و صداقت شما بسیار مهم است. اعتبار خود را فدای درآمد زود گذر نکنید.

 

9- کار و زندگی را جدا کنید.

یکی چالش  اساسی وقتی که در خانه کار می کنید وجود دارد و آن تداخل زندگی روزانه در فعالیت شغلی شماست.فقط به این دلیل که شما در خانه هستید! سعی کنید این دو را از یکدیگر جدا کنید و برای هر کدام زمان مشخصی داشته باشید. همینطور باید اتاق کار شما مشخص و مجزا باشد. کار نباید باعث شود نسبت به زندگی خود بی تفاوت شوید ولی در زمان کاری هم اگر متمرکز نباشید موفقیت را لمس نخواهید کرد.

 

10- جاه طلب باشید.

تا سعی نکنید یاد نمی گیرید. فرض کنید می توانید هر کاری بکنید. چون می توانید! شاید هنوز برای شروع آماده نباشید، اما موانع ذهنی برای خود ایجاد نکنید. و آنها را برای خود بزرگ نکنید. شما برای خود شرایط سودآوری ایجاد خواهید کرد. می توانید چندین وب سایت را اداره کنید، به دیگران تعلیم دهید، فراموش نکنید شما می توانید.

امیدوارم بیان این چالش ها به شما کمک کرده باشد تا به خود دید دیگری پیدا کرده باشید. تجارت الکترونیک راهی برای یک شبه پولدار شدن نیست اما با تلاش و پشتکار و صبر نسبتاً زیاد می تواند شغل پر سودی باشد.

نوشته: استوارت رید

اینترنت چگونه کار می کند؟اموزشی

اینترنت چگونه کار می کند؟

 

در اینترنت موضوع این است که اطلاعات چگونه از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر انتقال می یابد آیا تا بحال قکر کرده اید که از زمانیکه شما درخواست یک صفحه وب می کنید تا زمانیکه آن را روی صفحه کامپیوتر خود دریافت می کنید چه اتفاقی می افتد؟ و چگونه اطلاعات از گوشه ای از جهان به گوشه ای دیگر انتقال می یابند؟

آنچه اتفاق می افتد  تا یک سری اطلاعات  (مثلاً یک صفحه وب ) در اینترنت انتقال داده شود در ذیل به صورت مرحله به مرحله بیان شده است:

  • این اطلاعات در تعداد بسیار زیادی قطعه که یک اندازه هستند شکسته می شوند ( این قطعات پاکت ها یا PACKETS  نامیده می شوند.)

  • یک header  به هر PACKET اضافه می شود که توضیح می دهد آن PACKET از کجا آمده است ، کجا باید برود و در بین PACKET های رسیده چه موقعیتی دارد.

  • هر PACKET فرستاده می شود از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر تا به مقصد برسد هر کامپیوتر در طول مسیر تصمیم می گیرد که هر پاکت را در مسیر بعدی به کدام کامپیوتر ارسال کند. این می تواند وابسته به چیزهایی باشد مانند این که کامپیوتر هایی که PACKET ها را دریافت می کنند به چه میزان مشغول باشند این گونه نیست که همه PACKET ها یک مسیر را بپیمایند.

  • در مقصد PACKET ها آزمایش می شوند. اگر PACKET ای  از دست برود و یا خراب شود یک پیام فرستاده می شود که درخواست فرستادن دوباره آن PACKET را می دهد تا همه پاکتها به صورت سالم و بدون عیب فرستاده شوند.

  • PACKET ها دوباره به شکل اصلی خود مونتاژ می شوند.

هر کامپیوتری که متصل شده است به اینترنت نرم افزاری دارد که به آن TCP/IP گفته می شود که مسئول دریافت و ارسال و چک کردن PACKET ها است TCP/IP چسب اینترنت است

TCP/IP: ( Transmission Control Protocol / internet protocol )

معرفی سرویس های مختلف پست الکترونیک

معرفی سرویس های مختلف پست الکترونیک

در اینترنت وب سایت های مختلفی خدمات پست الکترونیک (یا همان ایمیل) را ارائه می نمایند. ولی در ایران هموطنان ما علاقه خاصی به استفاده از سرویس های مختلف و پست الکترونیک یا ایمیل یاهو دارند. که البته یک سرویس تمام عیار و بی عیب نیست. بلکه معایبی هم دارد مثلاٌ کند است و گاه پیش می آید که پیغام شما با تاخیر به مقصد می رسد. در ضمن ایمیل یاهو از نظر امنیتی هم در سطح پایینی است علت آن هم ساده است چون این سرویس کاربران زیادی دارد طبیعی است که خرابکاران اینترنتی بیشتر روی آن سرمایه گذاری می کنند و نرم افزار های فراوانی برای هک کردن ایمیل یاهو یافت می شود. حال اگر شما فردی هستید که از ایمیل خود استفاده زیادی می کنید و برای شما مهم است که اطلاعات ایمیل شما به دست افراد نا محرم نیفتد بهتر است سرویس های دیگر را امتحان کنید، که کمتر شناخته شده است. در همین راستا تعدادی از سرویس های معتبر پست الکترونیک را به شما معرفی می نماییم.

1- GMail  سرویس جی میل را همه می شناسیم که متعلق به گوگل است و فضای زیادی هم در اختیار کاربران قرار می دهد ولی به همان اندازه یاهو از نظر امنیتی در خطر است.

2- Inbox.com  این سرویس هم یکی از بزرگترین خدمات دهندگان پست الکترونیک می باشد ولی از نظر امنیتی در وضعیت بهتری قرار دارد و در زمان نگارش این مقاله 5 گیگا بایت فضا در اختیار کاربر قرار می دهد و باید گفت فضای قابل توجهی است.

3- Yahoo Mail  در مورد سرویس یاهو هم که بهتر از من می دانید یکی از نقاط قوت بزرگ آن را می توان در آنتی ویروس های قدرتمند آن دانست که فایل های دریافتی شما را از نظر وجود ویروس چک می کند.

4- AIM Mail  یک سرویس رایگان ایمیل که 2 گیگا بایت فضای در اختیار شما قرار می دهد و دارای سیستم چک ویروس و ضد اسپم است.

5- Goowy 

6- MSN Hotmail  این سرویس هم خدمات قابل توجهی از جمله 2 گیگا بایت فضا و امضای الکترونیکی و سازگاری با HTML را ارائه می دهد

7- BigString  همه مزایای یک سرویس ایمیل و بیشتر از آن را در اختیار دارد.

8- My Way  یک سرویس پست الکترونیک قوی که 125 مگابایت فضا در اختیار شما قرار می دهد سرعت خوبی دارد و یک پورتال (مانند یاهو) هم هست. قبلا در باره این سرویس و نحوه ساخت ایمیل در یاد بگیر دات کام مقاله ای ارائه شده است.

9- Care2  یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات پست الکترنیک در تمام دنیا که سرویسی متفاوت است.

10- HotPop یک سرویس ایمیل که به صورت رایگان خدمات پست الکترونیک POP3 را ارائه می دهد و شما با نرم افزار هایی مانند Outlook یا Thunderbird می توانید ایمیل خود را چک کنید.

نویسنده: علی یزدی مقدم

اموزش ساختن ایمیل ویا ای دی بری یاهو مسنجر

 راهنمای ساخت email

   شاید اکثر شما دوستان عزیز دارای پست الکتونیکی یا همان email باشید. معمولاً اکثر افراد برای ساختن email از سایتهای پورتال yahoo یا hotmail استفاده می کنند. ولی این سایتها در ازای فضایی که در اختیار شما قرار می دهند روی صفحات email شما تبلیغات می کنند. مثلا یاهو از email های شما را چک می کند و با توجه به موضوع email های شما برای شما تبلیغات می کند و سرویس hotmail هم برای خطوط ایران کمی کند است یعنی بدلیل استفاده از گرافیکهای گسترده هر چند حجم آنها کم است اما باز هم برای یک خط dial up سرعت پایین زمان نسبتاً زیادی برای باز کردن یک صفحه صرف می شود. برای حل این مشکل ما به شما یک سایت جدید معرفی می کنیم که می توانید بوسیله آن email شخصی خود را بسازید. و برای باز کردن صفحات email خود در این سایت پورتال زمان زیادی احتیاج ندارید. و وقت شما کمتر در اینترنت تلف می شود.

   این سایت پورتال که همانند یاهو خدمات زیادی ارائه می دهد myway نام دارد.

   اگر در ساختن emai تاره کار هستید یا می خواهید در کمترین زمان ممکن email خود را بسازید، می توانید مراحل زیر را برای ساختن email جدید خود طی کنید.

   برای شروع اینجا را کلیک کنید. بعد از لحظاتی صفحه اول سایت myway در برابر شما باز می شود که شبیه شکل زیر خواهد بود. همانطور که ملاحظه می کنید هیچگونه تبلیغاتی روی دیده نمی شود. بعد از ظاهر شدن صفحه روی گزینه My Email کلیک کنید.

  ادامه مطلب ...

اموزش ساختن ایمیل ویا ای دی بری یاهو مسنجر

 راهنمای ساخت email

   شاید اکثر شما دوستان عزیز دارای پست الکتونیکی یا همان email باشید. معمولاً اکثر افراد برای ساختن email از سایتهای پورتال yahoo یا hotmail استفاده می کنند. ولی این سایتها در ازای فضایی که در اختیار شما قرار می دهند روی صفحات email شما تبلیغات می کنند. مثلا یاهو از email های شما را چک می کند و با توجه به موضوع email های شما برای شما تبلیغات می کند و سرویس hotmail هم برای خطوط ایران کمی کند است یعنی بدلیل استفاده از گرافیکهای گسترده هر چند حجم آنها کم است اما باز هم برای یک خط dial up سرعت پایین زمان نسبتاً زیادی برای باز کردن یک صفحه صرف می شود. برای حل این مشکل ما به شما یک سایت جدید معرفی می کنیم که می توانید بوسیله آن email شخصی خود را بسازید. و برای باز کردن صفحات email خود در این سایت پورتال زمان زیادی احتیاج ندارید. و وقت شما کمتر در اینترنت تلف می شود.

   این سایت پورتال که همانند یاهو خدمات زیادی ارائه می دهد myway نام دارد.

   اگر در ساختن emai تاره کار هستید یا می خواهید در کمترین زمان ممکن email خود را بسازید، می توانید مراحل زیر را برای ساختن email جدید خود طی کنید.

   برای شروع اینجا را کلیک کنید. بعد از لحظاتی صفحه اول سایت myway در برابر شما باز می شود که شبیه شکل زیر خواهد بود. همانطور که ملاحظه می کنید هیچگونه تبلیغاتی روی دیده نمی شود. بعد از ظاهر شدن صفحه روی گزینه My Email کلیک کنید.

راهنمای ساخت ایمیل

 

   بعد از آن صفحه زیر در برابر شما باز می شود که به صورت زیر خواهد بود در این صفحه در قسمت آبی رنگ اگر قبلاً email ای در این سایت ساخته باشید با در اختیار قرار دادن user name و password  وارد email خود شوید یعنی بعد از ساختن   email جدید خود باید از همینجا وارد آن شوید. اما برای ساختن email جدید باید روی لینک sign up now کلیک کنید.

راهنمای ساخت ایمیل

 

   بعد از کلیک روی این لینک صفحه زیر در برابر شما باز می شود که از شما یکسری اطلاعات می خواهد. در بالای صفحه در ضمن اینکه از شما خواسته شده اطلاعات خواسته شده را وارد کنید در داخل یک مستطیل تاکید شده است که «برخلاف سایر سایتهای پرتال اطلاعات  شما فروخته نخواهد» شد البته توصیه ما به شما اینست که اطلاعاتی را که از نظر شما خیلی حساس است در هیچ سایت پرتالی قرار ندهید. اولین چیزی که از شما خواسته شده است اسم کوچک شماست. بعد از آن باید user name خود را وارد کنید دقت داشت باشید که این همان آدرس email شما خواهد بود مثلاً اگر user name خود را yadbegir  انتخاب کنید آدرس email شما yadbegir@myway.com خواهد بود. بعد از وارد کردن user name نوبت می رسد به وارد کردن Password توجه داشته باشید آنچه به عنوان Password وارد می کنید کلمه یا عبارتی باشد که بتوانید به خاطر بسپارید. زیرا افراد زیادی email های خود را بخاطر فراموش کردن Password از دست می دهند. Password شما باید متفاوت از User name شما بوده و بین 6 تا 20 کاراکتر ( شامل حروف و اعداد و بعضی از علامتها ) باشد. بعد از آن در برابر Re-enter Password دوباره Password خود را وارد کنید. سپس نوبت می رسد به Password Hint که باید متفاوت از Password شما باشد. این گزینه زمانی لازم است که شما Password خود را فراموش کرده اید.در  قسمت بعدی از شما می خواهد یک سؤال را انتخاب کنید تا زمانیکه Password خود را فراموش کردید این سؤال از شما پرسیده شود. در قسمت بعدی جواب این سؤال را وارد کنید.

 

راهنمای ساخت ایمیل

 

 

   در همین صفحه در ادامه فرم در قسمت Zip/Postal Code باید کد پستی 10 رقمی را که روی کارت ملی شما قرار دارد وارد کنید البته احتیاجی نیست که حتماً کد واقعی را وارد کنید. در پایین صفحه یک تصویر وجود دارد که برای امنیت بیشتر  فقط شما قادر به دیدن آن هستید و باید آنچه در این تصویر می بینید در پایین آن وارد کنید. سپس روی آیکون Finshed-Clickhere کلیک کنید.

راهنمای ساخت ایمیل

   سپس روی آیکون Finshed-Clickhere کلیک کنید. اکنون صفحه زیر در برابر شما گشوده می شود در این صفحه روی لینک

 Give me my free My Way Email Account!

   کلیک کنید.

 راهنمای ساخت ایمیل

 

   بعد از کلیک روی لینک بالا صفحه زیر در برابر شما گشوده می شود در این صفحه موافقتنامه بین شما و my way وجود دارد. خواندن محتویات صفحه شاید برای شما جالب باشد برای این منظور می توانید آنرا به صورت یک فایل TEXT  کپی کنید تا بتوانید سر فرصت آنرا بخوانید. اگر خواستید می توانید در برابر عبارت Email Address آدرس یک پست الکترونیک دیگر خود را بدهید تا User Name و Password شما را برایتان به این آدرس فرستاده شود البته شما به هیچ وجه مجبور نیستید  یک آدرس email در این قسمت وارد کنید. و میتوانید بدون توجه به آن روی آیکون Accept And continue کلیک کنید.

 

راهنمای ساخت ایمیل

 

   حالا وارد email خود شده اید و میتوانید از آن استفاده کنید آدرس آنرا در اختیار دوستانتان قرار دهید تا برای شما email بفرستند و همینطور که می دانید برای مشاهده email دوستانتان باید روی لینک Inbox کلیک کنید. اگر خواستید برای دوستانی که آدرس email آنها را دارید پیغامی بفرستید باید روی گزینه Compose Message کلیک کنید.

 

راهنمای ساخت ایمیل

 

   در این حالت My Way به عنوان پیش فرض 10 مگابایت فضا در اختیار شما قرار می دهد و اگر این میزان فضا برای شما کافی نیست (که معمولاً کافی است) می توانید روی لینک

125 MB Free Storage Upgrade

   کلیک کنید تا 125 مگا بایت فضا در اختیار شما قرار گیرد.

   اگر قبلاً از یاهو استفاده کرده باشید حتماً تایید می کنید که سرعت بسیار مناسب تر است. با آرزوی موفقیت شما امیدوارم از email  جدید خود لذت ببرید.

وی پی ان چیست؟اشنایی باوی پی ان

آشنایی با VPN

 

در طی دو دهه اخیر دنیای پیرامون ما تغییرات زیادی کرده است. امروز دیگر کسب و کار ها به یک محل یا منطقه خاص محدود نمی شوند بلکه با بازار جهانی روبرو هستند و باید استراتژی متناسب با آن تدارک ببینند. امروزه سازمان های زیادی فراتر از یک تشکیلات محلی فعالیت می کنند و دامنه خدمات خود را به کشور یا دنیا گسترش داده اند. طبیعی است که برای اداره چنین سازمانهایی نیاز به زنجیره ای از ادارات و دفاتر کاری و نمایندگی وجود دارد. و باید بین ادارات و دفاتر یک سری اطلاعات رد و بدل شود و در دنیای امروز سرعت حرف اول را می زند ولی بخاطر آن نمی توان امنیت را نادیده گرفت. پس احتیاج به سیستمی وجود دارد که هم سرعت و هم امنیت  تبادل اطلاعات را بین مراکز مختلف فراهم کند.

 

در گذشته ای نه چندان دور برای برآورده کردن این نیاز همه شبکه WAN را توصیه می کردند که عبارت است از یک شبکه وسیع و در این شبکه برای برای ارتباط بین مراکز مختلف معمولاً از خطوط اجاره ای مثلاً فیبر نوری استفاده می کنند. و به این وسیله مشکل محدودیت جغرافیایی حل می شود. و البته یک شبکه WAN برتری های قابل توجهی نسبت به یک شبکه عمومی مانند اینترنت دارد که از آن جمله می توان به قابلیت اطمینان بالا و امنیت خوب آن اشاره کرد.  اما استفاده از WAN  به خصوص وقتی که فاصله ها طولانی می شوند بسیار گران تمام می شوند چون هزینه اجاره خطوط بالا می رود. اما با گسترش روز افزون اینترنت سازمان ها برای پیش برد اهداف خود و ایجاد یک ارتباط موثر از این پدیده به شکلی خاص استفاده می کنند. که حاصل آن اینترانت یا وب سایت هایی با دسترسی محدود بودند که افرادی خاص و فقط با استفاده از رمز عبور یا پسورد می توانستند به انها دسترسی داشته باشند. این وب سایت ها معمولاً برای کارمندان طراحی شده بودند. اما امروزه سازمان های پیشرو از سیستم پیشرفته تر استفاده می کنند و آن چیزی نیست جز یک شبکه خصوصی مجازی به این شبکه ها VPN می گویند که مخفف Virtual Private Network است. و به این وسیله کلیه نیاز های ارتباطی بین کارمندان و دفاتر و... را برآورده می کنند.

 

اساساً VPN یک شبکه خصوصی است که از یک شبکه عمومی ( معمولاً اینترنت ) برای ارتباط کاربران و پایگاه هایی که فاصله جغرافیایی دارند استفاده می کند. در حقیقت به جای اینکه یک خط دیتای واقعی ( مثل یک کابل فیبر نوری که بین دو شهر کشیده شده است.) را اجاره کنید در عمل یک شبکه مجازی را اجاره کرده و از طریق آن ارتباط خود را برقرار می کنند.

 

VPN می تواند سایت به سایت یا دسترسی از راه دور باشد و بسته به اینکه از چه نوع VPN ای استفاده می کنید به یک سری عناصر و تجهیزات احتیاج دارید. که از جمله می توان اجزای زیر را نام برد:

  • یک نرم افزار برای هر نفر

  • سخت افزار اختصاصی مانند فایروال PIX

  • سرور اختصاصی VPN برای سرویس های Dial Up

  • NAS یا سرور دسترسی شبکه که برای کاربران راه دور از طرف خدمات دهنده ارائه می شود

  • مرکز مدیریت خط مشی و...

  • مرکز شبکه

 

چون تا زمان نگارش این مقاله استاندارد جامعی برای VPN ارائه نشده است سازمانهای مختلف روش های کاربردی بسته به نیاز خود خلق کرده اند و از آن استفاده می کنند. یکی از شرکت هایی که در زمینه VPN صاحب نام است Cisco است که خدمات مختلفی را بسته به نیاز یک سازمان ارائه می دهد.