بدترین اتفاق ممکن برای یک کاربر این است که روزی کامپیوترش را روشن کند ومتوجه شود، ویندوز بالا نمی آید. اگر تنها یک بار این اتفاق را تجربه کردهباشید حتما می دانید که چقدر وحشتناک و مایوس کننده است؛ کاربر تماماطلاعات مربوط به ویندوز را از دست می دهد و باید دوره ای خسته کننده وتکراری را طی کند تا به حالت اولیه بازگردد اما خوشبختانه یک راه حل سادهوجود دارد که شاید خیلی ها از آن غافل باشند؛ استفاده از گزینه ریپیر(Repair) در دی وی دی نصب ویندوز 7.

  
به گزارش سافت گذر به نقل ازبرترین ها؛ امااگر به چنین امکانی دسترسی ندارید. هنوز هم راه نجات دیگری وجود دارد اگرقبل از بروز بحران، به فکر راه چاره باشید اگر به مطالب این مطلب دقت کنیدمی توانید به راحتی یک سی دی نجات ویندوز 7 تهیه کنید تا در زمان بروزمشکل، به راحتی ویندوز خود را بازیابی کنید.

البته بهتر است بهآدرس «http://www.macrium.com/reflectfree.aspx» مراجعه کرده یک کپی ازابزار Macrium Reflect Free تهیه کنید تا بتوانید از امکانات شبیه سازی آناستفاده کنید.

1- گام اول


ازمنوی استارت به بخش کنترل پنل بروید. اگر گزینه View by در حالت Categoryاست روی تیرک کلیک کنید و گزینه Large Icons را انتخاب کنید تا تمام بخشهای کنترل پنل را روی صفحه داشته باشید. بخش Backup and Restore را پیداکنید و با دوبار کلیک چپ، وارد شوید.



2- گام دوم


روی گزینه Create a system repair disc در نوار سمت چپ کلیککنید تا ابزار موردنظر اجرا شود. اگر این گزینه را پیدا نکردید باید بهمنوی استارت رفته عبارت recdisc را تایپ کنید تا ابزار موردنظر را پیداکرده، فعال کنید.



3 – گام سوم


یکسی دی یا دی وی دی خالی وارد درایو مربوط کرده روی تیرک کناری برنامه دربخش Create a system repair disc کلیک کنید تا درایو مربوطه را انتخابکنید.



4- گام چهارم


روی کلید Create disc کلیک کنید تا سیستم، فایل های لازم راروی دی وی دی کپی کند. این مرحله به سرعت انجام می شود. سپس باید نامRepair disc Windows7 را برای دی وی دی خود انتخاب کنید.



5- گام پنجم

حالاباید دی وی دی نجاتی که تهیه کرده اید را تست کنید. در ابتدا کامپیوتر خودرا دوباره راه اندازی کنید و با ایجاد تغییر در بخش BIOS setup سیستم رابه گونه ای تنظیم کنید که هنگام بارگذاری از روی دی وی دی بوت شود. برایاجرای این عملیات معمولا باید وقتی کامپیوتر در حال بوت شدن است کلید F8 رانگه دارید.



6- گام ششم

دراین مرحله پیامی روی صفحه نقش می بندد که از شما می خواهد با فشاردادن یکیاز کلیدهای کی بورد، روند بوت از روی دی وی دی را آغاز کنید. حالا بایدگزینه (EMS Enabled) Windows Setup را از منو انتخاب کنید.



7- گام هفتم


پساز انتخاب زبان کی بورد، روی گزینه Next کلیک کنید. در این قسمت باید نوعنصب ویندوز را انتخاب کرده دوباره روی گزینه Next کلیک کنید. اگر ویندوزکامپیوتر شما از دست رفت می توانید با استفاده از این دی وی دی و انتخابگزینه Startup Repair به طور اتوماتیک ویندوز کامپیوتر خود را بازیابیکنید.

منبع:torancell.blogsky.com