دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار مرجع تخصصی نرم افزار
دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار مرجع تخصصی نرم افزار

ترفند های cmd

همانطور که می دانیدCommand prompt  یا همان (خط فرمان) یکی از مهم ترین بخش های ویندوز می باشد و همه ما کم و بیش از این قسمت استفاده کرده ایم از آنجا که این بخش استفاده زیادی در بین کاربران دارد بد نیست تا با 5 ترفند جالب و کاربردی آن آشنا شوید.

ارسال دستور به Clipboard 

در بعضی مواقع شما از یک دستور برای گرفتن اطلاعات استفاده می کنید و شاید این سوال برای شما مطرح شود که از کجا خروجی آن را ذخیره کنیم در این ترفند کافیست بعد از دستور مورد نظر عبارت Clip را تایپ کنید.به عنوان مثال دستور زیر را در Command prompt خود اجرا کرده و خروجی آن را در یک فایلیPaste  کنید:

ipconfig | clip

با ما در ادامه مطلب همراه باشید....

 

باز کردن Command prompt     از یک فولدر خاص

اگر شما تاکنون دستورات زیادی جهت اجرای Command prompt  از یک فولدر خاص وارد می کردید از این پس می توانید با نگه داشتن کلید Shift و راست کلیک کردن روی فولدر مورد نظر و انتخاب open command window here  خط فرمان را از مسیر جاری فولدر اجرا کنید.

 

 

تاریخچه دستورات در Command prompt

ممکن است شما هنگام کار با برنامه دستورات متعددی را وارد برنامه کرده باشید در این ترفند شما با یک دستور می توانید History  کارهای خود را مشاهده کنید.

doskey /history


Drag and Drop     کردن فایل ها به داخل Command prompt    

در این ترفند اگر شما عادت ندارید که مسیر فایل مورد نظر را پیدا کرده و آن را به طور دستی وارد برنامه کنید می توانید با انداختن فایل به داخل Command prompt     مسیر فایل مورد نظر را وارد برنامه کنید.

 

 

اجرای همزمان چند دستور در یک مرحله

آخرین ترفند در مورد اجرای چندین خط دستور به صورت همزمان می باشد .اگر شما نیاز به اجرای چند دستور در یک خط دارید می توانید بین دستورات از && استفاده کنید.



نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:35 ب.ظ http://radin90.blogfa.com/

بسمه تعالی
با عرض سلام چون نر اینجانب را خواسته ایید:

توصیه من راه اندازی فروش کتب مسجد مقدس جمکران و
چیزهایی که عموما فرهنگی هستند را از مسجد مقدس جمکران تهیه کنید و بفروشید مه خیر دنیام آخرت دارد

مرسی از نظرون من در فروشگاهم کتاب های مذهبی +نرم افزار مذهبی هم برای فروش قرار میدم البته برای دانلود هم میزارم ولی به دلیل حجیم بود نودن دانلود کردنش برای ما ایرانی ا مشکله

با تشکر تورانسل شاپ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد