دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار مرجع تخصصی نرم افزار
دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار-تورانسل

دانلود نرم افزار مرجع تخصصی نرم افزار

فرق بین FTPوFSP

FTP یک استاندارد به منظور مبادله فایل بر روی شبکه های مبتنی بر پردتکل TCP/IP است که اوایل سال 1970 مطرح شد و مشخصات استاندارد آن طی PRC 959 در اکتبر سال 1985 ارائه گردید.

   

پروتکل FTP چیست؟

FTP  که مخفف کلمه FILE TRANSFER POROTOKOL می باشد یکی از مناسب ترین و در عین حال سریعترین برنامه انتقال فایل از کامپیوتر به روی اینترنت می باشد. تصویر اولیه اینترنت در ذهن بسیاری از کاربران استفاده از منابع اطلاعاتی و حرکت از سایتی به سایت دیگر است وبه همین دلیل است که اینترنت به سرعت رشد می کند. بسیاری از کارشناسان این عرصه اعتقاد دارند که اینترنت گسترش عمومیت خود را مدیون سرویس وب می باشد. فرض کنید سرویس وب را از اینترنت حذف نمائیم ، به نظر شما چه استفاده ای از اینترنت می توانیم داشته باشیم ؟  در صورت تحقق چنین شرایطی ، یکی از عملیاتی که کاربران قادر به انجام آن خواهند بود  دریافت داده ، فایل های صوتی ، تصویری و سایر نمونه فایل های دیگر با استفاده از پروتکل  FTP است. 

امنیت بکار گرفته شده برای FTP بسیار ضعیف بوده بطوریکه امکان هک شدن داده ها از نظر تئوری برای این پروتکل وجود دارد (برخلاف پروتکل HTTP که از نظر تئوری، امکان هک شدن برای آن وجود ندارد).

Server

اگر بخواهیم تعدادی از فایل های خود را در مدت زمانی نامحدود در دسترس دیگران قرار دهیم ویا بخواهیم این دسته از فایل ها همیشه در یک جای ثابت برای دریافت در دسترس باشند و دائم مجبور نباشیم تک تک به جاهایی که لازم است ارسال کنیم، یک راه حل ساده  برای این کار، راه اندازی یک FTP Sever است. FTP یا File Transfer Protocol یکی از پروتکل های لایه کاربرد (Application) در TCP/IP است که مسئولیت انتقال فایل ها را تحت شبکه بر عهده می گیرد، برنامه سرویس دهنده FTP از پورت TCP شماره 20 یا 21 استفاده می کند که با استفاده از پروتکل TCP اقدام به انتقال فایل بین سیستم های مبتنی بر ویندوز و یک سرویس دهنده FTP ویندوزی می کند. با اینکه برخی از توانائی های این سرویس توسط سرویس وب نیز ارائه می شود اما هنوز استفاده از سرویس FTP رواج دارد. به طور کلی به علت مسایل امنیتی سعی می شود که امکان ارسال فایل توسط همه کاربران غیر ممکن گردد و تنها  عده  خاصی  با داشتن کلمه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ورمز عبور ‌‌‌قادر ‌به ‌‌‌ارسال ‌فایل ‌بر‌روی ‌  FTP  Serverباشند.

    یک FTP Server می‌تواند سرویس دهنده ای بسیار کارآمد باشد در عین اینکه عدم نظارت و کنترل آن ممکن است نقطه ضعفی برای سیستم به شمار آید.

FTP با شماره پورت 21 ، یک پروتکل قدیمی  است و کاربرد آن به زمانی بر می گردد که استفاده از پورت 80 (WEB) نیز چندان فراگیر نشده بود. زمانی می توان از یک کامپیوتر (با سیستم عامل XP، 2000 یا 2003) خدمات FTP دریافت نمود که این سرویس روی آن سیستم عامل فعال شده باشد یعنی یک FTP Server روی سرور مورد نظر در حال کار باشد. بعد از برقراری ارتباط با FTPServer در حقیقت شما به یک FTPClient تبدل می‌شوید.

بوسیله این پروتکل می توان فایل ها را در سرویس دهنده Upload نیزکرد اما برای قرار دادن فایل در طرف سرویس دهنده بایستی هر اپراتور یک FTP Account داشته باشد که توسط ارائه دهنده سرویس در اختیار کاربر یا همان FTP Client قرار گرفته و بوسیله آن با توجه به حق دسترسی تعیین شده می توان به ایجاد ، اضافه، حذف و یا تغییر فایل های موجود در سرویس دهنده از طریق یک دستگاه دیگر بپردازد. برای Uploadکردن می توان از برنامه هایی مانند Cute FTP ، Flash FXP ، WS FTP و ... استفاده نمود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد